Werving en selectie
De groei van jouw bedrijf hangt samen met gemotiveerde medewerkers. Medewerkers met talent. Medewerkers die het verschil willen maken. Ze werken efficiënt, denken creatief mee en zijn betrokken. Dat merk je aan de positieve werksfeer, maar ook aan de tevredenheid van je klanten. Maar: goed personeel vind je niet zomaar. Het vraagt om een doordachte aanpak van werving en selectie. Daar helpt Kolibrie bij.

We kijken verder dan alleen het CV
Werving en selectie is meer dan het vullen van een vacature. Met jarenlange ervaring in HRM en een mensgerichte aanpak helpt Kolibrie organisaties aan duurzame matches. We geloven namelijk in langdurige samenwerkingen. Dankzij profielanalyses, gestructureerde gesprekken en praktische tools maken we onderbouwde keuzes voor kandidaten die passen bij jouw organisatie.
Functieprofilering
Over welke kwaliteiten moet iemand beschikken om deze doelstellingen te realiseren? Samen stellen we duidelijke [functie-eisen] op.
arrow_right_altSelectieprocedure
Hoe verloopt het selectieproces? We ontwikkelen een heldere en efficiënte selectieaanpak.
Sollicitatiegesprekken
Hoe halen we het meest uit elk gesprek? Kolibrie begeleidt naar wens de sollicitatiegesprekken.
Persoonlijke Profiel Analyse (PPA)
Hoe kiezen we onze nieuwe medewerker? We voeren PPA’s uit om het werkgedrag van kandidaten te analyseren en de keuze te vergemakkelijken.
arrow_right_altOnboarding en ontwikkeling
Is de kandidaat gekozen? We adviseren over een gestroomlijnd onboardingsproces, ontwikkeling en toekomstpotentieel.
Kolibrie is geen recruitmentbureau en gaat niet proactief op zoek naar kandidaten. Zoek je nieuwe medewerker in de horeca? Neem eens een kijkje bij uitzendbureau The Keepers.
Veelgestelde vragen over werving en selectie
Onder werving en selectie vallen alle activiteiten die gericht zijn op het aantrekken, selecteren en aannemen van geschikte kandidaten voor een vacature.
De stappen in het werving- en selectieproces zijn: vacature opstellen, wervingsstrategie bepalen, sollicitaties ontvangen, gesprekken voeren, selectie maken en een arbeidsovereenkomst opstellen.
Bij uitzenden werkt de werknemer via een uitzendbureau en is daar ook in dienst, terwijl bij werving en selectie de werknemer direct bij de opdrachtgever in dienst komt.
Het werven van een nieuwe werknemer kost gemiddeld tussen de €3.000 en €5.000, afhankelijk van het functieniveau en de wervingsmethode.
Werving en selectie uitbesteden kan tijd en kosten besparen, zorgen voor betere kandidaten, expertise van professionals inzetten en de kans op een succesvolle match vergroten.