Home    /    Over ons    /    Werken bij    /    account-en-communitymanager-kolibrie-next

De werkdag van...

Account- en Community Manager NEXT

Quinten

Favoriete horecaondernemer:

Een festival-organisatie. “Het is gaaf om een bijdrage te leveren aan een tof festival of dance-event. Een heerlijke vibe om in te werken".
 

Typisch Kolibrie Next, volgens Quinten:

Een jong bedrijf met veel ruimte voor eigen inbreng. “We zijn vernieuwend en werken volledig digitaal. Dat zorgt voortdurend voor nieuwe ontwikkelingen".

8.30

Maandagochtend. Ik open snel mijn mail, want zeker na een weekend wil ik weten hoe alles verlopen is. Onze Krew had namelijk een druk weekend voor de boeg met verschillende evenementen en een groot festival. Leuk, het eerste bericht dat ik open is van een Krew-member dat even wil melden dat ze echt “op een vet festival gewerkt heeft.” Daarna check ik of er geen bijzonderheden in het systeem staan en loop ik alle uren even na. Mooi, alles is goed verlopen. Iedereen was op tijd on the job en heeft zo te zien naar volle tevredenheid gewerkt.

10:00

Conference-call met de rest van het team elders in het land. We nemen de week door en kijken of we elkaar ergens kunnen of moeten ondersteunen. Kolibrie Next heeft vier vestigingen: in Amsterdam, Utrecht, Tilburg en onze vestiging in Rotterdam.
 

Als account- en community manager heb ik - kort samengevat - twee taken. Als eerste onderhoud ik contacten met de bedrijven waar we medewerkers inzetten. Hierbij is het natuurlijk ook de bedoeling om contact te leggen met nieuwe opdrachtgevers en relaties. Tweede onderdeel van mijn werk is ook het ‘leveren’ van medewerkers. Oftewel: contact houden met onze Krew, hun wensen en mogelijkheden inventariseren en ervoor zorgen dat er genoeg mensen beschikbaar zijn, met de juiste skills. Extra handjes in een foodtruck, een chique diner lopen of achter de bar in een hippe club: de behoefte is breed. Door die tweeledigheid moeten we aan de ene kant waarmaken wat we aan de andere kant afgesproken hebben. Echte match-making.

11:00

Ik bel een aantal opdrachtgevers om te horen of alles naar wens verlopen is. De eerste ondernemer die ik aan de lijn heb, laat al direct weten dat hij voor aanstaande zaterdag ook weer vier mensen nodig heeft. Ik spreek met hem af dat hij de job zelf uitzet op het platform. Hier kan hij zelf aangeven op welke tijden hij mensen nodig heeft en over welke vaardigheden deze mensen moeten beschikken. Zoekt hij bijvoorbeeld iemand voor het snelle werk achter de bar of wil hij een barista inzetten op zaterdagochtend?

13:00

Na de lunch stap ik in de auto voor een afspraak aan de rand van Rotterdam met een mogelijk nieuwe opdrachtgever. Ik ben benieuwd, want ik ken dit bedrijf nog niet, hoewel ik behoorlijk thuis ben in de horeca in Rotterdam. De ondernemer vertelt uitgebreid over zijn bedrijf en is heel open, altijd leuk om zo even in de keuken te kijken en een gezicht bij de zaak te hebben. Ondertussen inventariseer ik de randvoorwaarden en breng ik de wensen van de ondernemer in kaart. Ik wil bijvoorbeeld altijd weten wat de gemiddelde leeftijd van het huidige medewerkersbestand is. Of er internationale gasten komen of dat de voertaal echt alleen Nederlands is. En ik check de bereikbaarheid met het openbaar vervoer, ook in de late avond. Daarna vertel ik op mijn beurt over het platform van Kolibrie Next en demonstreer verschillende mogelijkheden. Als ik vertrek, spreek ik af dat deze ondernemer over een paar dagen een voorstel van ons ontvangt. We werken namelijk niet met een standaard-tarief. Dat is onmogelijk omdat er per bedrijf en per persoon verschillen zitten in de loonkosten.

Voordat ik de auto instap, wil ik nog even bij een bedrijf om de hoek naar binnen kijken. Nu ben ik in de buurt en één van de vereisten aan mijn werk is dat ik zoveel mogelijk horecabedrijven ken. Geen straf, als je het mij vraagt… Helaas is dit café op maandag gesloten. Actief zijn in de horeca en in contact staan met veel verschillende mensen: dat vind ik trouwens echt het mooiste aan mijn baan. En doordat ik zelf in de horeca gewerkt heb, spreek ik de juiste taal.

15:00

Terug op kantoor. Ik heb nog onbeantwoorde mails en wat andere administratieve klussen te doen. Bovendien moet ik voor vanavond nog even de puntjes op de i zetten. Iedere twee weken ontvangen we namelijk Krew-members voor een training en een borrel. Zo leiden we mensen op, houden we contact en maken medewerkers kennis met elkaar. Een vaste trainer verzorgt de opleiding, maar mijn collega of ik zijn er altijd bij om praktische vragen te beantwoorden.

17:00

Ik zie dat de ondernemer van vanochtend de job ingevuld heeft. Mooi zo. Dan zet ik mijn pc uit en zoek mijn spullen bij elkaar voor de Krew-avond. Het belooft weer een gezellige en inspirerende avond te worden.

Welkom! Kolibrie deelt cookies uit wanneer u een van onze websites bezoekt.

Sorry, geen lange vingers, biscuits of gevulde koeken die uw eetlust bederven. Maar kleine (tijdelijke) tekstbestanden voor uw pc.
Dankzij cookies hoeft u niet steeds dezelfde informatie in te voeren of te downloaden wanneer u bij ons terugkomt. Lekker handig!
Geef hier aan welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke en statistiek-cookies helpen ons de site te verbeteren.
Wilt u liever een optimaal werkende website? Laat dan alle vinkjes staan. Meer info

Noodzakelijk
Statistieken
Marketing
Akkoord