/  Werkgever  /  Branches  /  Horeca

Payrolling in de horecabranche

Heb je een eigen zaak in de horeca, dan zit flexibiliteit bijna in het DNA van je bedrijf. Hoe wisselvallig het weer in Nederland is, zo wisselvallig is jouw personeelsbehoefte ook op jouw terras bijvoorbeeld. Je wil dan snel kunnen op- en afschalen zodat je nooit te veel maar ook zeker niet te weinig medewerkers inzet.

Als horecaondernemer weet je dat de drukte in jouw zaak per dag kan verschillen en afhangt van verschillende factoren zoals seizoen, het weer of een bepaald evenement. Jouw grootste prioriteit is om elke dag een goede bezetting te hebben. En als je die dan eenmaal op orde hebt, begint het schooljaar en nemen er een paar studenten ontslag die het eigenlijk zo goed deden in de bediening. Het wisselende personeelsbestand, de onregelmatige werktijden en de hoeveelheid mensen die parttime willen werken leiden ertoe dat de personeelsadministratie een flinke klus en een behoorlijke puzzel kan zijn. Omdat je die tijd beter wil besteden, zou je de personeelsadministratie uit handen kunnen geven. Payroll is dan echt de oplossing voor je!

Wat zijn de voordelen van payroll in de horecabranche?

Besparing van tijd en kosten

Als je graag jouw personeelsadministratie en salarisadministratie wil uitbesteden, kies je voor payroll bij Kolibrie. Wij houden ons aan alle wettelijke en fiscale regels, we nemen de contractuele verplichtingen (van betreffende medewerkers) van je over en we staan voor je klaar bij ziekte van de medewerker, ontslag, juridische kosten en leegloop.

Het resultaat? Jij kan doen waar je passie ligt: ondernemen! Met de tijd die je namelijk overhoudt kun je je richten op jouw core business of wie weet zelfs uitbreiden van jouw onderneming. En in de tussentijd zorgen wij op de achtergrond dat alles op rolletjes loopt en jouw medewerkers zorgeloos voor je kunnen werken.

Behoud van binding met je medewerkers

Een groot voordeel bij payroll is dat je de touwtjes zelf in handen houdt. Jij bepaalt wie er voor je werkt, wanneer en hoe lang. En vanaf het moment dat de medewerker kan worden aangenomen, neemt Kolibrie het van je over.

Jouw medewerker werkt álleen voor jou en Kolibrie vervult in jouw plaats alleen de rol als juridisch werkgever. Je stuurt dus zelf jouw medewerkers aan en dat is wel zo fijn! Je houdt hierdoor de beste binding met jouw mensen en blijft bepalend voor wat er binnen jouw organisatie gebeurt.

Geen risico bij ziekte

Het is niet te voorkomen dat een van jouw medewerkers een keer ziek is. Als jouw medewerker in dienst is via payroll bij Kolibrie, hoef je je hier als werkgever niet druk over te maken omdat je het risico naar ons verlegt.

Wordt jouw medewerker dus ziek? Dan zijn wij verantwoordelijk voor de doorbetaling, het contact met de bedrijfsarts, UWV of andere instanties. Kolibrie doet de verzuimbegeleiding terwijl jij contact met je medewerker kunt houden zonder je bezig te houden met zaken als de Wet Verbetering Poortwachter bijvoorbeeld!

Kolibrie is actief voor elk type horeca onderneming

Kolibrie biedt payroll en HRM aan voor elk type onderneming in de horecabranche. Wij hebben de meest voorkomende horecaondernemingen die wij ondersteunen voor je op een rij gezet:
  • Cafés
  • Restaurants
  • Hotels
  • Lunchrooms
  • Koffie- en theehuizen
  • Cateringbedrijven
  • Cafetaria’s
  • Snackbars
  • Strandpaviljoens
Staat jouw soort onderneming er niet tussen of ben je bijvoorbeeld actief in de recreatiebranche? Geen zorgen! Met bijna dertig jaar ervaring kunnen we ook jou zo goed mogelijk ontzorgen!

Vraag informatie aan

Door invullen van dit formulier ga je akkoord met gebruik van jouw gegevens door Kolibrie (zie privacy statement).

Waarom payroll via Kolibrie?

Specialistisch en transparant

In 1994 werd Kolibrie opgericht en sindsdien hebben wij ons gespecialiseerd in payroll voor met name de horeca. Als een soort olievlek breidde zich dit uit naar andere branches zoals retail en recreatie bijvoorbeeld. Inmiddels bestaan we bijna 30 jaar en is het merk Kolibrie niet meer weg te denken uit de payroll. En dat komt door onze no nonsense aanpak. Wij werken transparant en hanteren all-in tarieven. Jij kunt daardoor zorgeloos ondernemen terwijl jouw personeelsadministratie en salarisadministratie in goede handen is.

Groei staat voorop

Gelukkige medewerkers zijn een groeiversneller voor jouw onderneming. Daarom vinden wij het belangrijk om daaraan bij te dragen. Elke medewerker van jou die via Kolibrie payroll voor je werkt, krijgt daarom van ons onbeperkt toegang tot meer dan 100 (!) online trainingen van GoodHabitz, dé online opleider van Nederland.

Niet alleen is het voor jou als leidinggevende leuk om dit aan te kunnen bieden aan je medewerker, ook zorgt het ervoor dat hij of zij een langere tijd genoeg uitdaging blijft vinden in het werken binnen jouw organisatie.

Collectieve ongevallen- en zorgverzekering

Naast onze online trainingen doen we er nóg iets extra’s bij. Elke medewerker die via Kolibrie payroll werkt, melden wij automatisch aan voor de collectieve ongevallenverzekering. En we dragen graag bij aan de gezondheid van jouw mensen.

Daarom krijgt elke medewerker die via ons werkt óók nog de gelegenheid om gebruik te maken van onze collectiviteitskorting voor een zorgverzekering bij CZ.

Cookies

Om je beter te helpen gebruiken wij cookies. Naast de functionele cookies, waardoor de website goed werkt, plaatsen wij ook analytische cookies.

Tevens plaatsen wij marketing cookies waardoor wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen. Meer weten? Lees hier alles over de cookies.

Wil je een optimale website gebruiken, dan is het nodig alle cookies te accepteren. Dat doe je door op "akkoord" te klikken. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen wij alleen de functionele en analytische cookies!

Akkoord