Home  /  Werknemer  /  FAQ

Veelgestelde vragen

Er is iets fout gegaan met mijn inschrijving, hoe los ik dit op?

Hiervoor kun je altijd het beste contact opnemen met de helpdesk, te bereiken via de telefoon of per mail. Ze lossen het direct voor je op.

Wat voor contract ontvangt mijn medewerker?

Als medewerker ontvang je standaard 3 x 1 jaar contract. Het 4e contract is voor onbepaalde tijd. Eventuele eerdere contracten bij dezelfde werkgever vóór het contract bij Kolibrie tellen ook gewoon mee. Dat noemen we opvolgend werkgeverschap.

Mijn medewerkers hebben alleen werk gedurende het (zomer)seizoen, wat betekent dit voor het contract?

Binnen verschillende CAO’s is het mogelijk om (onder bepaalde voorwaarden) seizoenscontracten aan te bieden voor een specifieke periode van het jaar. Geef aan ons door wat jullie seizoen is, en we bieden de juiste seizoenscontracten aan.

Ik heb de medewerker aangemeld, maar mijn medewerker ontvangt geen uitnodiging. Hoe kan dat?

Check of het mailadres klopt, dat is namelijk het meest voorkomende probleem. Ook horen we vaak dat onze uitnodiging bij de medewerker in de spam of ongewenste map binnen komt, omdat Kolibrie voor de medewerker een onbekend bedrijf is.

Wat is de status van de inschrijving?

In het online portaal heb je direct inzicht in de voortgang van een inschrijving. Wij sturen de medewerker automatische reminders om de benodigde gegevens aan de inschrijving toe te voegen.

Ik heb per ongeluk een verkeerd uurloon ingevuld, kan ik dit nog wijzigen?

Geen probleem, dit is nog aan te passen. Zolang de inschrijving nog niet is afgerond kan het uurloon daarin aangepast worden. Heeft de medewerker het contract al ontvangen (en getekend)? Dan sturen we de medewerker een wijzigingsbrief voor deze aanpassing.

Het lukt me als medewerker niet om de foto’s van mijn ID-bewijs of de selfie te uploaden

Kan gebeuren! Ook hiervoor kan de medewerker het beste even contact opnemen met onze helpdesk om het probleem op te lossen. Zij kunnen meteen met je meekijken.

Waarom moet ik een selfie van mijn medewerker bevestigen?

Zo weten we bij Kolibrie 100% zeker dat dit de juiste persoon is aan wie we een contract aan gaan bieden, zonder dat wij deze medewerker ooit in het echt hebben gezien.

Hoe tekent de medewerker het contract?

De medewerker kan het contract middels een digitale bevestiging ondertekenen. Zo hoeft er niemand te printen, scannen of bijlages op te sturen.

Ik heb een vraag, hoe kan ik jullie bereiken?

Je kan onze helpdesk doordeweeks telefonisch bereiken via 013-5499100. We zijn van 9 tot 5 aanwezig. Daarnaast kun je ons natuurlijk ook altijd mailen via helpdesk@kolibrie.nl . Wij streven er naar jou binnen 1 dag antwoord te geven. Dat lukt ons in praktijk dan ook bijna altijd 😊

Waar kan ik mijn uren en vakantiedagen inzien?

Je kan jouw uren, vakantiedagen (en andere zaken omtrent verlof), jaaropgaven en salarisstroken inzien in de Kolibrie App. Kom je er niet helemaal uit? Neem contact op met de helpdesk en zij kijken met je mee!

Waarom moet mijn werkgever voor Kolibrie kiezen?

Kolibrie is dé marktleider in payroll. We hebben al ruim 25 jaar ervaring en weten beter dan wie dan ook hoe de wet in elkaar steekt. Jouw salaris wordt netjes op tijd uitbetaald en bij vragen staat er een vakkundige helpdesk direct voor jou beschikbaar. Kortom, alleen maar voordelen!

Wat houdt payroll in voor mij als werknemer?

Voor jou als werknemer verandert er door payrolling weinig. Je zal merken dat je loonstrookje er nét wat anders uitziet, maar in de praktijk blijft je werk inhoudelijk precies hetzelfde. Jouw leidinggevende zal je, zoals gewend, gewoon blijven aansturen. Het voordeel voor jou is dat jouw salaris en verlof opgepakt wordt door ons! Hierdoor weet je zeker dat alles goed geregeld is.

Hoe krijg ik toegang tot Kolibrie Online?

Kolibrie Online is te bezoeken via online.kolibrie.nl. Daarnaast kun je ook de app downloaden via de app store op jouw telefoon.

Hoe kan ik inloggen op Kolibrie Online?

Inloggen kan met jouw e-mailadres en wachtwoord. Kom je er niet uit? Gebruik de optie 'wachtwoord vergeten' of neem contact op met de helpdesk.

Bij wie kan ik terecht met problemen?

Kun je de juiste informatie niet vinden of heb je een vraag? Neem contact op met de helpdesk en ze kijken samen met je verder.

Wat is de definitie van HRM?

HRM is de afkorting van Human Resource Management. Personeelsbeleid, oftewel HR beleid, bestaat uit veel verschillende aspecten. Op korte termijn zijn er tal van praktische acties, op de lange termijn gaat het om een strategie die onderdeel is van de bedrijfscultuur. Een goed doordacht beleid sluit aan bij jouw bedrijf en jouw persoonlijke doelstellingen.

Hoe draagt HRM bij aan de ontwikkeling van je loopbaan carrière?

Dit kan door coaching op allerlei verschillende vlakken waarbij je de volgende vragen gesteld worden.
  • Management coaching
    • Wat is mijn persoonlijke leiderschapsstijl?
    • Hoe ontwikkel ik een coachende stijl van leidinggeven?
    • Hoe kan ik mijn ideeën overbrengen op mijn medewerkers en creëer ik betrokkenheid?
    • Hoe kan ik meer loslaten en delegeren?
    • Hoe inspireer en motiveer ik mijn team?
    • Hoe verbeter ik de communicatie met mijn medewerkers?
    • Hoe vind ik meer balans tussen werk en privé?
  • Team coaching
    • Hoe maken wij gebruik van de unieke talenten van elk teamlid?
    • Hoe versterken wij de samenwerking en bevorderen we open communicatie?
    • Hoe voorkomen wij binnen ons team eilandjes, conflicten en gebrek aan initiatief?
    • Hoe kunnen wij effectiever samenwerken, elkaar aanspreken op elkaars functioneren en elkaar versterken?
  • Persoonlijke coaching
    • Zit ik op de juiste plek en heb ik de juiste rol?
    • Wat wil ik nu eigenlijk? Wat zijn mijn drijfveren en ambities? Wat is mijn passie?
    • Hoe haal ik meer voldoening uit mijn werk
    • Hoe kan ik grenzen stellen en ‘nee’ zeggen?
    • Hoe kan ik omgaan met tijdgebrek en overbelasting?
    • Hoe kan ik beter adviseren, beïnvloeden, communiceren en overtuigen?
    • Hoe kan ik assertiever zijn?

Hoe ontwikkel je sterk leiderschap?

Een moderne werkgever is geen “baas”, maar een leidinggevende die uitgaat van persoonlijke ontwikkeling en mensen selecteert en stuurt op basis van hun kwaliteiten. Rekening houdend met de waarden van de nieuwe generatie, zoals flexibel werken, meer vrije tijd en zelfontplooiing. Een ondernemer die zich voortdurend de vraag stelt hoe medewerkers gemotiveerd worden en blijven, creëert gelukkige medewerkers, die 31% productiever, 300% creatiever en 66% minder ziek zijn.

Wat kan Happy Talents betekenen voor de ontwikkeling van jou en je team?

Happy Talents geeft advies en biedt ondersteuning bij uiteenlopende HR opdrachten en projecten. Onze HR professionals houden zich bezig met alle zaken met betrekking tot medewerkersbeleid, zoals het werven, opleiden, ontwikkelen, motiveren en juist inzetten van medewerkers, evenals de door- en uitstroom van medewerkers.

Ik heb hulp nodig bij een sollicitatie, kan Happy Talents mij helpen?

Happy Talents kan ondernemers zeker helpen bij het afnemen van een sollicitatiegesprek. We begeleiden ondernemers door het hele werving & selectie traject.

Is het mogelijk om Happy Talents in te schakelen als sollicitatie begeleider?

Het is mogelijk om Happy Talents in te schakelen als sollicitatie begeleider. Wij voeren dan de gesprekken en begeleiden ondernemers door het hele proces.

Waar kan ik de Kolibrie App downloaden?

De Kolibrie App is te downloaden op jouw telefoon via de Google Play Store en de App Store. Het online portaal kun je bezoeken via online.kolibrie.nl

Hoe log ik in op de app?

Je kan inloggen op de app met een e-mailadres en jouw eigen wachtwoord.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Om een nieuw wachtwoord aan te vragen kun je contact opnemen met de helpdesk.

Wie kan ik bereiken als iets niet werkt?

Gaat er iets fout? Of heb je een vraag? Onze helpdesk is doordeweeks dagelijks telefonisch en per mail bereikbaar via 013-5499100 en helpdesk@kolibrie.nl

Cookies

Om je beter te helpen gebruiken wij cookies. Naast de functionele cookies, waardoor de website goed werkt, plaatsen wij ook analytische cookies.

Tevens plaatsen wij marketing cookies waardoor wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen. Meer weten? Lees hier alles over de cookies.

Wil je een optimale website gebruiken, dan is het nodig alle cookies te accepteren. Dat doe je door op "akkoord" te klikken. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen wij alleen de functionele en analytische cookies!

Akkoord