/  Blogs  /  Zo ga je om met verzuim door corona

Blogs

Medewerkers bediening dragen mondkapje en wegwerphandschoenen i.v.m. corona

Zo ga je om met verzuim door corona

Het zijn waarschijnlijk zware tijden voor je. Ook al is je terras nu open, dit brengt lang niet hetzelfde op als gewoonlijk. Mogelijk heb je de pijnlijke keuze moeten maken om je tijdelijke personeel te ontslaan.  Als je nu maaltijden bezorgt merk je misschien al dat het soms puzzelen is met je personeel. Je ontvangt weer gasten die je goed wilt bedienen, maar ook moeten je heerlijke maaltijden bereid en bezorgd worden. Voor al deze zaken is (goed) personeel nodig. 
Kortom, je gaat je mensen nodig hebben, maar in tijden van corona is dat helaas niet altijd vanzelfsprekend. Via deze blog denken we graag met je mee hoe je hier het beste mee om kan gaan (en wat je daar nu al voor kan voorbereiden!). 
 

Oeps, verkoudheidsklachten!

 

Wat doe je dan als ‘s ochtends een personeelslid je belt met de mededeling verkouden te zijn? Vroeger bleven we met een lichte verkoudheid gewoon doorwerken, dat kan nu echt niet meer. Je moet eerst 100% zeker zijn dat je niet besmet bent met corona. En dat is vervelend, want het kan dagen duren voor je een uitslag hebt.
 

Gratis sneltest

 

Gelukkig hebben wij goed nieuws voor je! Als relatie van ons kan je personeel via ons een vouchercode krijgen, zodat ze gratis een sneltest kunnen doen. Dit geldt voor al je personeel dat bij ons op de payroll staat. Dankzij deze sneltest weet je personeel direct of ze toch kunnen werken als ze negatief testen. Een coronatest is meestal negatief, en zo hoef je niet dagenlang te wachten op uitsluitsel terwijl je ondertussen een tekort hebt aan personeel. Heb je interesse? Neem dan contact op met onze helpdesk!
 

Toch positief?



Maar wat als je personeelslid positief test? Je personeelslid kan dan makkelijk twee weken afwezig zijn. Ga na of je die tijd zonder dat personeelslid kan. Zo niet, kijk dan of iemand uit je personeelsbestand beschikbaar is als vervanging. Verlies ook je personeelslid niet uit het oog. Vraag hoe diegene zich voelt, wens hem of haar beterschap. Maak duidelijk dat je de gezondheid van je medewerker belangrijk vindt.  Kom je in de problemen door de ziekmelding? Bel dan bijvoorbeeld een uitzendbureau. Een uitzendbureau is het gewend om ad hoc personeel in te zetten. Meld je dus van tevoren al aan als opdrachtgever bij een uitzendbureau. Ook Kolibrie is flexibel voor je met onze eigen uitzendtak. Wanneer je te maken hebt met onverwachte onderbezetting denken wij dus graag met je mee. 


 

Cookies

Om je beter te helpen gebruiken wij cookies. Naast de functionele cookies, waardoor de website goed werkt, plaatsen wij ook analytische cookies.

Tevens plaatsen wij marketing cookies waardoor wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen. Meer weten? Lees hier alles over de cookies.

Wil je een optimale website gebruiken, dan is het nodig alle cookies te accepteren. Dat doe je door op "akkoord" te klikken. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen wij alleen de functionele en analytische cookies!

Akkoord