Blogs / Voor en door horeca
Als specialist op het gebied van payroll staat Kolibrie al (bijna) 30 jaar aan de zijde van de horecaondernemer. Er is het nodige veranderd sinds 1994, één ding is echter hetzelfde gebleven: dankzij de HRM diensten, verloning en payroll ondersteuning van Kolibrie kunnen ondernemers zich puur bezighouden met hun vak, hun gasten en de medewerkers op de vloer.
We spreken CEO Jesse Zahn en Steven Leijs, Head of Sales op het kantoor in Tilburg over de grote stappen die Kolibrie maakt. Jesse: "Onze dienstverlening blijft constant uitbreiden. Het gaat veel verder dan alleen payroll. We werken samen met onze relaties (klanten) aan een goed 'Werkgeversimago'. Even kort door de bocht dat scheelt je veel tijd als ondernemer en met ondersteuning op het gebied van alle fases binnen 'Employer Branding' zorgen wij samen voor een positief effect op het personeel wat resulteert in algeheel betere bedrijfsprestaties en reputatie.
Ook kunnen wij diverse personeelsplanning tools koppelen waardoor uren doorgeven en goedkeuren een stuk sneller gaat. Maar we gaan nog een stapje verder, naast die administratieve diensten, lanceren wij binnenkort ook een nieuw platform wat de ondernemer gaat helpen in de betrokkenheid van zijn/haar medewerkers. Ook bieden we ondersteuning bij ontwikkeling en (persoonlijke) coaching voor ondernemers en managers. Ons programma 'Happy Talents' zet je in waar nodig voor training en coaching op maat. Wij leren ondernemers en managers beter leiding geven wat resulteert in blije medewerkers die goed in hun vel zitten en vervolgens weer zorgt voor tevreden gasten en dus meer rendement. Deze optelsom is zo gemaakt."
Voor en door horeca
Destijds gestart vanuit de hotellerie kom je bij Kolibrie vandaag nog steeds specialisten uit de horeca tegen. Jesse licht toe: "Ik ben zelf opgegroeid in een hotel en bijna aI onze Kolibrie medewerkers hebben een achtergrond of affiniteit met horeca. We spreken letterlijk dezelfde taal en snappen de behoeften van onze relaties. Juist daarom kiezen organisaties als Red Bull, Van der Valk, Koninklijk Theater Carré en Van Asch Horeca Beheer ervoor om met ons samen te werken. Het zijn namen waar we trots op zijn, maar we zijn net zo blij met het café op de hoek met twee medewerkers. Onze relaties hebben allemaal wel een specifiek, gemeenschappelijk, DNA. Ze waarderen hun medewerkers en doen hun uiterste best om alle personeelszaken goed te regelen. En dat sluit naadloos aan bij onze manier van werken. Het begint ermee dat we als HRM partner zorgen voor een zorgvuldige uitbetaling volgens de geldende cao. Bijna vreemd om te moeten zeggen, maar we onderscheiden ons met het nakomen van onze afspraken. Voor ons is dat de gewoonste zaak van de wereld. Net als onze helpdesk waar je direct iemand aan de lijn krijgt die je vraag telefonisch direct kan beantwoorden, ook daarmee maken we het verschil."Geluk op de werkvloer
Steven vult aan: "We werken graag samen met onze relaties om alle fases van hun medewerkers onder de loep te nemen en die te verbeteren. Dat begint bij de fase dat ze nog een kandidaat zijn tot de fase dat ze medewerker zijn of uit dienst gaan. Wanneer je dat goed op orde hebt willen medewerkers graag voor je werken en ook blijven. En wanneer ben je dan zo'n tof bedrijf om voor te werken? Alleen als je leuke bedrijfsuitjes regelt? Dat hoort erbij, maar het begin is heel simpel; je zorgt dat alles goed geregeld is rondom de contracten en de verloning. Zoals gezegd is Kolibrie daar je betrouwbare partner in, dit scheelt jou als ondernemer risico's en veel tijd. Wij bieden een uniek digitaal platform waarop alle aspecten van werkgeverschap snel en efficiënt worden geregeld, van contracten en verloning tot opleiding en ontwikkeling van payrollkrachten en zelfs verzuim. Nieuwe (payroll)medewerkers kunnen zich binnen enkele minuten volledig automatisch inschrijven en hebben toegang tot alle benodigde Informatie via een handige app.Ook kunnen wij diverse personeelsplanning tools koppelen waardoor uren doorgeven en goedkeuren een stuk sneller gaat. Maar we gaan nog een stapje verder, naast die administratieve diensten, lanceren wij binnenkort ook een nieuw platform wat de ondernemer gaat helpen in de betrokkenheid van zijn/haar medewerkers. Ook bieden we ondersteuning bij ontwikkeling en (persoonlijke) coaching voor ondernemers en managers. Ons programma 'Happy Talents' zet je in waar nodig voor training en coaching op maat. Wij leren ondernemers en managers beter leiding geven wat resulteert in blije medewerkers die goed in hun vel zitten en vervolgens weer zorgt voor tevreden gasten en dus meer rendement. Deze optelsom is zo gemaakt."