Blogs / On-the-go
Wanneer heb je voor het laatst buitenshuis gegeten? Of wanneer heb je voor het laatst boodschappen gedaan in de supermarkt? Het antwoord op deze vragen lijkt anno 2020 gekoppeld te zijn aan leeftijd. De jongere generatie is gewend om buiten te deur te eten. Online boodschappen en maaltijden bestellen is normaal geworden. Delivery is met 20% het snelst groeiende segment binnen foodservice. Kijk eens naar supermarkten. Na het bezorgen van boodschappen en versboxen, zetten ze een stap verder en bezorgen ze ook kant-en-klaar maaltijden. Kijk naar tankstations. De tijd dat je hier stopte voor een pakje sigaretten en blikje frisdrank ligt achter ons. We stoppen met roken, denken na over suikerconsumptie en pomphouders spelen hierop in. Zelfstandig of door samenwerking met een koffieketen.
Er verrijzen productiekeukens in het midden of aan de rand van de stad waar vijf of zes ondernemers hun bezorgmaaltijden koken. Het transport de stad in of uit, gebeurt door een koerier met een e-bike, want vanwege milieu-eisen is de binnenstad afgesloten. Dezelfde ondernemer wordt door de jongere generatie gevraagd om rekenschap af te leggen op het gebied van foodwaste en duurzaamheid. Voedselverspilling kan niet meer. Een menukaart zonder vegan gerechten evenmin. Wie vegan nog afserveert als zijnde een hype, wordt zelf niet meer serieus genomen. Niet alleen in de randstad, maar ook steeds meer daarbuiten. Maatschappelijke trends spelen altijd en overal. We zijn on-the-go; onderweg, letterlijk en figuurlijk.
Bovendien krijgt artificial intelligence, oftewel robotisering, een blijvende plek in onze samenleving. Ook in de horeca. Met minder mensen meer output leveren. Een alternatief voor de extra handjes die niet of onmogelijk te vinden zijn. Daar komt nog bij dat gasten kritischer zijn dan nooit tevoren. De wereld ligt voor velen binnen handbereik, waardoor authentieke smaken ook echt authentiek moeten zijn. We weten hoe een écht Italiaans of Chinees gerecht smaakt en nemen dus geen genoegen met surrogaat.
Duizelt het al? Waar gaat u beginnen te midden van al deze trends en ontwikkelingen? Ik hoop op de Horecava. Daar brengen we bijvoorbeeld de volledige customer-journey in kaart voor ondernemers die in willen spelen op de delivery-markt. Speciaal voor ondernemers die zelf de regie willen houden en zich niet aan willen sluiten bij een bekend platform dat de complete marge opsnoept. Kom de toekomst proeven! En vergeet niet ervan te genieten.
Er verrijzen productiekeukens in het midden of aan de rand van de stad waar vijf of zes ondernemers hun bezorgmaaltijden koken. Het transport de stad in of uit, gebeurt door een koerier met een e-bike, want vanwege milieu-eisen is de binnenstad afgesloten. Dezelfde ondernemer wordt door de jongere generatie gevraagd om rekenschap af te leggen op het gebied van foodwaste en duurzaamheid. Voedselverspilling kan niet meer. Een menukaart zonder vegan gerechten evenmin. Wie vegan nog afserveert als zijnde een hype, wordt zelf niet meer serieus genomen. Niet alleen in de randstad, maar ook steeds meer daarbuiten. Maatschappelijke trends spelen altijd en overal. We zijn on-the-go; onderweg, letterlijk en figuurlijk.
Bovendien krijgt artificial intelligence, oftewel robotisering, een blijvende plek in onze samenleving. Ook in de horeca. Met minder mensen meer output leveren. Een alternatief voor de extra handjes die niet of onmogelijk te vinden zijn. Daar komt nog bij dat gasten kritischer zijn dan nooit tevoren. De wereld ligt voor velen binnen handbereik, waardoor authentieke smaken ook echt authentiek moeten zijn. We weten hoe een écht Italiaans of Chinees gerecht smaakt en nemen dus geen genoegen met surrogaat.
Duizelt het al? Waar gaat u beginnen te midden van al deze trends en ontwikkelingen? Ik hoop op de Horecava. Daar brengen we bijvoorbeeld de volledige customer-journey in kaart voor ondernemers die in willen spelen op de delivery-markt. Speciaal voor ondernemers die zelf de regie willen houden en zich niet aan willen sluiten bij een bekend platform dat de complete marge opsnoept. Kom de toekomst proeven! En vergeet niet ervan te genieten.