Home    /    Blogs    /    Concurreren met tijd

Concurreren met tijd

Of de Horecava te vergelijken is met een horecabedrijf? Goede vraag. Ja en nee. Natuurlijk: we ontvangen gasten. Gasten die we een prettig verblijf willen bezorgen en waarvan we hopen dat ze geïnspireerd weer naar huis gaan. Gasten uit de volle breedte. Van ervaren café-eigenaar tot hippe start-up. Van tankstationhouder tot hotelier. Van de ondernemer die met de voeten in de klei staat tot de voorzitter van de brancheorganisatie die komt om te netwerken. Inderdaad: onze doelgroep is breed en doet dus niets onder voor menig horecabedrijf.

Anderzijds hoeven we niet te concurreren met een andere beurs om de hoek. Als horecaondernemer moet je potentiële gasten verleiden om uitgerekend voor jouw bedrijf te kiezen. Wij moeten potentiële bezoekers verleiden om tijd voor ons vrij te maken. Om te midden van alle drukte en hectiek tijd vrij te maken om naar Amsterdam af te reizen. Dat doen ondernemers niet zomaar. Zeker niet als dat betekent dat ze het halve land moeten doorkruisen. Wij concurreren dus niet met collega’s, maar met tijd.

 

Daarom trekken we alle registers open. Een beurs brengt van oudsher vraag en aanbod bij elkaar en dat zien wij nog steeds als onze taak. We willen laten zien wat er leeft en gebeurt in de markt. We willen een ontmoetingsplek zijn voor ondernemers, leveranciers, kennisleveranciers, brancheorganisaties. We willen trends een plek geven, het rendement van bedrijven verbeteren en ondernemers helpen veranderen. We willen inspireren en kennis delen. In een branche die ongelooflijk snel verandert. En dat is ongelooflijk gaaf om te doen!

 

Altijd actueel zijn. Dat vormt onze grootste uitdaging. Daarom hebben we de beurs een aantal jaren geleden opgedeeld in segmenten. Zo hebben we bijvoorbeeld een foodhal, een techniekhal en een hal met koffie en thee. Per segment zoeken we exposanten en partners. Zo wordt de Horecava een beurs voor en door de markt. En zo durven we te concurreren met tijd als schaars goed en alle horecaondernemers van harte uit te nodigen. Tot ziens!

Over de auteur

Luuk Scholte (1970) is Food Group Director bij RAI Amsterdam. Oftewel: als “hoogste baas” van de Horecava is hij - samen met een team van 12 medewerkers - het jaar rond bezig met de organisatie van de grootste horecabeurs in Nederland. Een beurs voor en door de markt.

Lees meer
Lees minder
Vorige 9 / 15 Volgende

Welkom! Kolibrie deelt cookies uit wanneer u een van onze websites bezoekt.

Sorry, geen lange vingers, biscuits of gevulde koeken die uw eetlust bederven. Maar kleine (tijdelijke) tekstbestanden voor uw pc.
Dankzij cookies hoeft u niet steeds dezelfde informatie in te voeren of te downloaden wanneer u bij ons terugkomt. Lekker handig!
Geef hier aan welke cookies we mogen plaatsen. De noodzakelijke en statistiek-cookies helpen ons de site te verbeteren.
Wilt u liever een optimaal werkende website? Laat dan alle vinkjes staan. Meer info

Noodzakelijk
Statistieken
Marketing
Akkoord