Werkdag van operations

De werkdag van HR-consultant Zuhal

Hey, mijn naam is Zuhal! Ik ben werkzaam bij Kolibrie op de afdeling operations bij de helpdesk voor onze payroll medewerkers en opdrachtgevers. Een baan die alle kanten op kan gaan. Elke dag is anders. Het enige wat overeenkomt, is dat je continu bezig bent met klantcontact. Hoe ziet zo’n werkdag er nu precies uit? Ik neem jullie kort mee met een kijkje in mijn werkdag!
Iedere dag reis ik met de auto van Breda naar ons kantoor in Tilburg. We werken met een telefonische beschikbaarheid van 09:30 tot 17:00. Tussen die tijden ben ik dan ook op kantoor aanwezig. Bovendien is er de mogelijkheid om eens per week vanuit huis te werken. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan kantoor, want daar kan ik snel schakelen tussen mijn collega’s van loonadministratie, verzuim etc. Dit is niet alleen efficiënter, maar ook veel gezelliger!

Wanneer ik ‘s ochtends binnenstap op kantoor, weet ik nooit wat ik die dag precies ga doen (behalve de goed verzorgde lunch bereid door Astrid). Bij de helpdesk zijn we opgedeeld in regio’s, waarbij alle vragen die binnenkomen (per e-mail of telefoon) worden onderverdeeld onder de desbetreffende regio’s. Het systeem herkent het e-mailadres waar het vandaan komt en stuurt, in mijn geval, alle vragen door voor regio Noord. Om een idee te geven van de vragen, schetst ik hieronder kort een aantal situaties:

We trappen iedere dag af met een ‘dagstart’ waarin we bespreken of er bijzonderheden zijn, hoe we ervoor staan en wie welke taken oppakt.
  • Een relatie belt omdat die niet begrijpt hoe die zijn uren moet invoeren. Dan ga ik schakelen met de afdeling ICT om samen tot een passende oplossing te komen.
  • Als consultant ben je ook bezig met relatiebeheer. Zo merk ik bijvoorbeeld op dat bepaalde medewerkers voor een lange periode niet meer hebben gewerkt. Vanuit daar ga ik actie ondernemen.
  • Een relatie neemt contact op met betrekking tot advies voor een contract van één van zijn medewerkers. De ene keer heb je een P&O medewerker aan de lijn en de andere keer de eigenaar van het bedrijf. Hierbij moet je dus op verschillende niveaus kunnen schakelen. In deze situatie heb je dan ook een specialistische en adviserende rol tegelijk.
Zoals je ziet zijn de vragen heel uitlopend. Je hebt de vrijheid om dat zelf op te pakken en met andere afdelingen te schakelen. De lijntjes zijn heel kort, waardoor je kunt binnenstappen bij iedereen om elkaar te helpen (of gewoon even voor de gezelligheid :).

Als consultant heb ik nauw contact met een relatie en ken ik alle ‘ins en outs’. Daarom ga ik af en toe op relatiebezoek. Tijdens een face-to-face gesprek komt er vaak veel meer naar boven. De ene keer ga ik alleen en de andere keer reis ik met een accountmanager mee. Deze persoonlijke aandacht wordt vaak gewaardeerd en geeft ook een gezicht aan een relatie waar je voornamelijk telefonisch contact mee hebt.

Wat is dan het leukste element van mijn baan? Voornamelijk de diversiteit die in de functie zit en de uitdaging om medewerkers en relaties te ontzorgen door het geven van advies en het beantwoorden van vragen. Bovendien krijg ik de vrijheid om zelf invulling te geven aan mijn werkweek. Maar naast alle telefoontjes, e-mails, relatiebezoeken etc. is er natuurlijk ook tijd voor gezelligheid! Laatst zijn we nog uiteten geweest en hebben we aansluitend met het team een escape room gedaan. En niet te vergeten de maandelijkse borrel waarin we gezellig een hapje eten en (fris)drankje drinken. Die houden we erin!

Spreekt het jou aan om in dit gezellige team bij Kolibrie te komen werken? Hartstikke leuk! Toch opzoek naar iets anders? Kolibrie heeft altijd leuke vacatures open staan. Neem gerust een kijkje!

Cookies

Om je beter te helpen gebruiken wij cookies. Naast de functionele cookies, waardoor de website goed werkt, plaatsen wij ook analytische cookies.

Tevens plaatsen wij marketing cookies waardoor wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen. Meer weten? Lees hier alles over de cookies.

Wil je een optimale website gebruiken, dan is het nodig alle cookies te accepteren. Dat doe je door op "akkoord" te klikken. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen wij alleen de functionele en analytische cookies!

Akkoord