Home  /  Referenties  /  Rituals - Franchise

Referenties

Vestiging Rituals

Rituals - Franchise

Hester Baljet

Payroll is natuurlijk wel een kostenpost, maar als ik de balans opmaak, kijkend naar risico’s, administratie en ontzorgen, is het voor mij duidelijk de moeite waard.

Hester was 38 jaar toen ze begon met Rituals. Het begon allemaal op de Hoge Hotelschool waar ze haar compagnon leerde kennen. Nu is ze bijna 14 jaar verder. Van de keukentafel bij de directeur van Rituals tot aan een groeiend bedrijf. ‘’Ik ben heel blij dat ik dit heb mogen doen en een ontzettende groei heb meegemaakt’’. 
 
Hester is daarbij franchiseondernemer voor het merk Rituals. Wat begon met één winkel eindige in drie winkels in Leidschendam, Noordwijk en Katwijk. In die jaren hebben ze veel doorstaan. ‘’Corona? We hebben twee jaar geen kerst kunnen draaien wat voor ons hét moment van het jaar is. Dan zijn we als franchise ineens heel klein en hebben we niet de macht en het bereik van het hoofdkantoor. Toen stonden we voor lastige beslissingen: contracten verlengen of niet? Dan zijn de belangen net even anders. Dankzij Kolibrie hebben we toch ons personeel kunnen behouden en hoefde we ons nauwelijks zorgen te maken over ons personeel en administratie!’’ 
 
Dit was in de periode dat Hester begon met Rituals helemaal niet vanzelfsprekend. ‘’Heel lang heb ik alles zelf gedaan met de ‘excelletjes’. Het was gewoon handwerk wat veel tijd kostte. Bovendien zit er allerlei wet- en regelgeving aan verbonden. Natuurlijk ging er toen wel eens wat mis’’. Toen Hester te maken kreeg met een diefstalkwestie, was dit voor haar de druppel. Het bracht zoveel negatieve energie met zich mee dat ze op zoek is gegaan naar een payroll bedrijf wat in eerste instantie niet bij Kolibrie was. ‘’Dat was heel fijn en ontzorgend in het begin, maar daar liep het niet helemaal soepel. Toen stond Kolibrie daar op de Horecava. Zij beloofden minder kosten en minder gedoe. Of ze dat hebben waargemaakt? Zeker! Kijk, er is overal wel wat, maar dat is ook bij mij en de medewerkers. Ik blijf realistisch, maar de manier van communiceren en hoe zaken worden opgelost door Kolibrie vind ik heel fijn! Kolibrie neemt echt een zorg weg, waardoor ik mij kan focussen op mijn werk’’. 
 
Twijfels? Die zijn er bij Hester nauwelijks geweest. ‘’Payroll is natuurlijk wel een kostenpost, maar als ik de balans opmaak, kijkend naar risico’s, administratie en ontzorgen, is het voor mij duidelijk de moeite waard! Maar dit geldt niet alleen voor mij. Het draait allemaal om de medewerkers. Zij zien natuurlijk andere dingen en hebben een andere invalshoek. Af en toe wordt er dan gemopperd over iets. Dan nemen ze contact op met Kolibrie en komt er altijd een goede oplossing! De helpdesk is goed bereikbaar en er wordt doorgeschakeld indien nodig. Het is niet alleen maar uitvoeren wat Kolibrie doet, maar ook helpen waar nodig en sparren met elkaar. Ook met de moeilijke gevallen. We hebben al wat meegemaakt met elkaar en dat maakt de relatie alleen maar sterker’’.  
 
Terugkijkend op de afgelopen jaren heeft Hester één aspect dat voor haar het meest waardevol is geweest: ontzorgen. Alle Excel sheets, rekenmachines en zorgen over financiële risico’s de deur uit. ‘’Vaak zijn mensen zijn huiverig en twijfelen of het wel de moeite waard is, maar Kolibrie is ook een vraagbaak en een stuk kennis. Je kan er met alle vragen en advies terecht, wat het een stuk makkelijker maakt! Zo kunnen wij weer door met het verzorgen van de winkel en onze klanten!’’. 

Cookies

Om je beter te helpen gebruiken wij cookies. Naast de functionele cookies, waardoor de website goed werkt, plaatsen wij ook analytische cookies.

Tevens plaatsen wij marketing cookies waardoor wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen. Meer weten? Lees hier alles over de cookies.

Wil je een optimale website gebruiken, dan is het nodig alle cookies te accepteren. Dat doe je door op "akkoord" te klikken. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen wij alleen de functionele en analytische cookies!

Akkoord